Kit, GTX 335 w/GPS, GA 35, GAE 12

Kit, GTX 335 w/GPS, GA 35, GAE 12

Kit, GTX 335 w/GPS, GA 35, GAE 12

Prezzo:
€ 2.965,32
Listino:
Risparmi:
(%)
Al momento non è disponibile
Codice
Prezzi
Disponibilità
Quantità
AAN4338
€ 2.965,32

Descrizione

Kit, GTX 335 w/GPS, GA 35, GAE 12

p/n. K10-00276-05

 

Transponder "Out" ADS-B 1090 MHz all-inclusive

 

Soddisfa i requisiti delle apparecchiature NextGen per ADS-B "Out"

L'uscita a 1090 MHz consente agli aeromobili di operare a qualsiasi altitudine, nello spazio aereo di tutto il mondo.

Combina il transponder Modalità S Extended Squitter (ES) e la sorgente di posizione WAAS / GPS opzionale in un'unica unità.

Le utili funzioni di visualizzazione includono il tempo di volo, i timer per il conto alla rovescia e il conto alla rovescia, oltre alla lettura dell'altitudine di pressione attuale.

Facile sostituzione del transponder esistente, con un fattore di forma comune alto 1,65 pollici.

Per gli operatori aerei che cercano di soddisfare le regole delle apparecchiature "Out" ADS-B nel modo più rapido ed economico possibile, il transponder Garmin GTX 335 ES offre la soluzione ideale one-box, one-swap. È facoltativamente disponibile con una sorgente di posizione GPS WAAS integrata, quindi tutto ciò che è necessario per soddisfare gli standard di conformità per una soluzione ADS-B “Out” certificata può essere fornito con questa semplice installazione del pacchetto all-in-one.

 

La traccia interna di ADS-B "Out"

Con più soluzioni ADS-B sul campo rispetto a qualsiasi altro marchio del settore, Garmin si impegna a rendere il passaggio allo spazio aereo NextGen il più semplice e diretto possibile. La GTX 335 certificata IFR è un ottimo esempio. Sembra e funziona come un transponder Mode S standard. Si adatta allo stesso slot alto 1,65 pollici nel tuo stack avionico. Vanta un display digitale, una lettura dell'altitudine di pressione e pulsanti dedicati numerati 0-9 per l'immissione rapida e semplice del codice squawk. Inoltre, è un design interamente a stato solido, che riduce i consumi energetici e migliora l'affidabilità, rispetto alla tecnologia transponder di generazione precedente. Inoltre, l'aggiunta della funzionalità di trasmissione "Out" ADS-B a 1090 MHz (utilizzando informazioni precise sul posizionamento con riferimento GPS) consente alla GTX 335 di trasmettere automaticamente all'ATC dati più accurati e più utili sulla sorveglianza del traffico, tra cui l'ID del volo dell'aeromobile, informazioni su posizione, altitudine, velocità, salita / discesa e direzione. I transponder Mode S e Mode C convenzionali possono solo trasmettere l'altitudine e il codice squawk, il che significa che richiedono radar terrestri per correlare e identificare la posizione del velivolo sullo schermo radar del controllore.

 

Visione completa del traffico avanzata

Usando la trasmissione "Out" ADS-B con squitter esteso a 1090 MHz, Garmin GTX 335 migliora il sistema di query del transponder esistente mentre funziona perfettamente con i protocolli ATC esistenti. I rapporti ADS-B forniscono ai controller di terra aggiornamenti notevolmente più rapidi rispetto al radar tradizionale. E trasmettendo simultaneamente queste informazioni ai piloti dotati di display "In" di ADS-B, consente loro di vedere essenzialmente lo stesso quadro di traffico per la loro posizione che ATC sta guardando a terra. Per gli aeromobili che potrebbero preferire o richiedere una soluzione di diversità, GTX 335 è disponibile in una configurazione di diversità che utilizza due antenne - montate nella parte superiore e inferiore dell'aeromobile - per fornire una copertura operativa superiore.

 

Sfrutta i tuoi prodotti avionici esistenti

Progettata per interfacciarsi con una vasta gamma di sistemi avionici, la GTX 335 consente agli operatori di sfruttare le loro apparecchiature di cockpit esistenti per soddisfare i requisiti "Out" di ADS-B con un minimo di costi, tempi di inattività e interruzioni dei pannelli. Il segnale "Out" ADS-B a 1090 MHz del transponder ES soddisfa i requisiti mondiali per il volo a qualsiasi altitudine. E, in sostituzione di dimensioni conformi per molti transponder Mode S o Mode C esistenti, GTX 335 semplifica il collegamento delle funzionalità NextGen necessarie al layout avionico che già possiedi. Per una flessibilità ancora maggiore, sono disponibili versioni opzionali di montaggio remoto GTX per la compatibilità con i sistemi GPS / Comm / Nav touchscreen serie GTN ™ 750/650, nonché alcuni sistemi di coperta di volo integrati Garmin G1000®, tutti dotati di funzionalità integrate selezione e controllo del codice del transponder remoto

******************************************************************************************

All-inclusive 1090 MHz ADS-B “Out” Transponder Solution

 

Satisfies NextGen equipage requirements for ADS-B “Out”

1090 MHz output enables aircraft to operate at any altitude, in airspace around the globe

Combines Mode S Extended Squitter (ES) transponder and optional WAAS/GPS position source¹ in a single unit

Useful display features include flight time, count-up and count-down timers, plus current pressure altitude readout

Easy replacement for your existing transponder, with common 1.65-inch tall form factor

For aircraft operators looking to satisfy the ADS-B “Out” equipage rules as quickly and cost-effectively as possible, the Garmin GTX 335 ES transponder offers the ideal one-box, one-swap solution. It’s optionally available with a built-in WAAS GPS position source¹ – so everything needed to meet compliance standards for a certified ADS-B “Out” solution can be provided with this simple all-in-one package installation.

 

The Inside Track to ADS-B “Out”

 

With more fielded ADS-B solutions than any other brand in the industry, Garmin is committed to making the transition to NextGen airspace as simple and straightforward as possible. The IFR-certified GTX 335 is a prime example. It looks and operates like a standard Mode S transponder. It fits in the same 1.65-inch high slot in your avionics stack. It boasts a digital display, a pressure altitude readout, and dedicated pushbuttons numbered 0-9 for quick and easy squawk code entry. Plus, it’s an all solid-state design, which makes for lower power consumption and enhanced reliability, compared to earlier-generation transponder technology. What’s more, the addition of 1090 MHz ADS-B “Out” transmission capability (using precise GPS-referenced positioning information) enables the GTX 335 to automatically output more accurate, and more useful, traffic surveillance data to ATC – including aircraft flight ID, position, altitude, velocity, climb/descent, and heading information. Conventional Mode S and Mode C transponders can only broadcast altitude and squawk code – which means they require ground-based radar to correlate and identify the aircraft’s position on the controller’s radar screen.

 

Enhanced Traffic Surveillance

 

Using1090 MHz extended squitter ADS-B “Out” transmission, the Garmin GTX 335 improves upon the existing transponder query system while working seamlessly with existing ATC protocols. The ADS-B reports provide ground controllers with considerably faster updates than traditional radar. And by simultaneously broadcasting this information to ADS-B “In” display-equipped pilots, it enables them to essentially see the same traffic picture for their location that ATC is watching on the ground. For aircraft that may prefer or require a diversity solution, GTX 335 is available in a diversity configuration which utilizes two antennas — mounted on the top and bottom of the aircraft — to provide superior operational coverage.

Leverage Your Existing Avionics

 

Designed to interface with a wide range of avionics, the GTX 335 enables operators to leverage their existing cockpit equipment to meet ADS-B “Out” requirements with a minimum of cost, downtime and disruption to their panels. The ES transponder’s 1090 MHz ADS-B “Out” signal meets worldwide requirements for flight at any altitude. And, as a size-conforming replacement for many existing Mode S or Mode C transponders, the GTX 335 makes it easy to plug in the NextGen capability you need to the avionics layout you already have. For even more flexibility, optional remote mount GTX versions are available for compatibility with the GTN™ 750/650 series of touchscreen GPS/Comm/Nav systems, as well as select Garmin G1000® integrated flight deck systems – all of which provide built-in remote transponder code selection and control.

******************************************************************************************

Physical & Performance

 

Physical dimensions (unit, rack, connectors); for panel mounts, depth is measured from face of instrument panel: 1.68” x 6.30” x 10.07” (42 x 160 x 256 mm)

Display type: Digital

Weight (unit, rack, connectors) 2.8/2.9 lbs (1.27/1.32 kg)

Voltage range: 14/28 VDC (15/17 W Max)

Transmit power: 200 W minimum

Temperature: -40° C to +70° C

Operating altitude: To 55,000 ft (16,800 m)

Cooling input: Not required

Environmental compliance (TSO Approved): DO-160G

Software compliance (TSO Approved): DO-178 Levels B, C, D

Hardware compliance (TSO Approved): DO-254 Level C; TSO compliance (Approved): "TSO-C88b (w/opt. alt. encoder); TSO-C112e (Class 1, Level 2els); TSO-C166b (Class B1S)"

Mount type: Panel

Transponder type: Mode A/C, S and ES

Squawk code selection: Push-button

Traffic Information Services (TIS) alerts compatible: Yes

Transponder Features

 

Solid state transmitter (more efficient, longer life) Yes

Aural alerts: Yes

Total Air Temperature (TAT): Yes

Pressure altitude readout: Yes

Altitude monitor function: Yes

Density altitude readout: Yes

Built-in timers: Yes

Automatic ALT/GND mode: Yes

1090 MHz ADS-B Out: Yes

Built in GPS/WAAS receiver: Optional

Displays on G500/G600, GTN 650/750, GNS 430W/530W, and others: Yes

Pressure altitude encoder module (mounts to connector backplate): Optional

Night vision compatible: Optional