14:00/18:00
Sab 8:30/12:30
info@northair.it
KIT DOPPIO G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, VERSIONE AI/DG
IN PROMO FINO AL 20-12-2024
p/n. K10-00280-41
Il Kit Include:
010-12493-20 Product Registration, G5 (qty 1)
010-12493-30 microSD Card, G5 (qty 1)
K10-00280-11 Kit, G5 for Certified Aircraft, Installation Kit w/ LPM, Battery Pack (qty 2)
010-01788-01 GMU 11, PMA (qty 1)
011-04349-90 Sub-Assy, GMU 11, Installation Kit (qty 1)
010-02203-00 GAD 13, FAA-PMA, Unit Only (qty 1)
011-00978-00 Sub-Assy,GTP59 (qty 1)
011-03002-10 CONNECTOR KIT, 9 PIN, w/CAN TERM, PMA (qty 1)
010-12444-10 Antenna, GPS, BNC (qty 1)
Garmin è lieta di annunciare l'approvazione FAA dello strumento di volo elettronico G5 per i veivoli con ala fissa dell'aviazione generale certificata. L'approvazione di installazione avviene tramite certificato del tipo supplementare ( STC) con un elenco completo di modelli approvati ( AML) contenente 562 modelli di aerei. Il G5, compatto e conveniente, offre prestazioni ed affidabilità eccezionali, come fonte primaria standalone per l'assetto aereo o di trasformare le informazioni di coordinamento , ma anche la visualizzazione di informazioni secondarie come la velocità , l'altitudine e altro ancora. La disponibilità di questo STC è rappresentativa dell'iniziativa della Federal Aviation ( FAA ) per incoraggiare e consentire miglioramenti specifici per gli aeromobili e per mgliorare la consapevolezza dei piloti.
Innovazione tecnlogica e di costo per migliaia di GA Aircraft
Il G5 per gli aerei certificati è approvato per l'installazione in sostituzione dell'indicatore di assetto principale del velivolo o del turn coordination attraverso un STC Garmin. Valido per il volo in condizioni VFR e IFR , lo strumento di volo elettronico G5 è un aggiornamento economico per migliaia di proprietari di aeromobili che sono alla ricerca di un indicatore di assetto con maggiore e ridondanza interna su strumenti meccanici di volo.
Maggiore affidabilità e consapevolezza
Dotato di un display luminoso da 3,5 pollici leggibile alla luce solare e a cristalli liquidi ( LCD) , il G5 è stato approvato come fonte primaria per l'assetto aereo o di trasformare le informazioni di coordinamento e di fonte secondaria per altitudine , velocità e velocità verticale in un unico strumento. L'installazione è semplice e facile; come il G5 si integra con il sistema di Pitot esistente del velivolo / static per visualizzare atteggiamento, velocità, altitudine, velocità verticale, slip / skid , turn rate, riferimenti V-speed configurabili , impostazione barometrica e l'altitudine selezionato , nonché visiva, avvisi all'arrivo in quota pre- selezionati. Una manopola dedicata consente inoltre un facile adeguamento di impostazione della pressione barometrica e dell'altitudine.
Installazione semplice
Adatti per installazione in un luogo di dimensione standard 3-1 / 8 pollici (79,4 mm.) Questo strumento di volo misura 3 pollici di profondità e comprende una batteria di back-up. In questo modo si integra facilmente in una vasta gamma di aeromobili. L'installazione è ulteriormente semplificata. Come il G5 ha bisogno solo di potenza,terra, ingressi pilot/ static e un ingresso GPS da un navigatore riconosciuto. Il STC include anche l'interfaccia di molte antenne GPS approvate, se una potenza GPS approvato non è disponibile a bordo dell'aeromobile. Come parte del STC, il G5 per gli aerei certificati include una batteria di back-up con un massimo di una riserva di carica di quattro ore. I piloti possono facilmente fare riferimento allo stato della batteria nell'angolo superiore sinistro del display. Una lettera di autorizzazione STC sarà concessa per ogni aereo in cui è installato il G5 per gli aerei certificati. Per recuperare questa lettera STC, i concessionari avranno bisogno di riscattare il codice di registrazione monouso incluso nel kit standard seguendo la procedura descritta in una scheda di informazioni.
Il kit comprende:
G5 Electronic Flight Instrument, PN:010-01485-00
Install Kit, PN:010-12493-10
Back-up Battery, PN:010-12493-00
STC Permission Letter Redemption Card
****************************************************************************************************
Garmin is pleased to announce the FAA approval of the G5 electronic flight instrument in type certificated fixed-wing general aviation aircraft. Installation approval is accomplished via supplemental type certificate (STC) with a comprehensive approved model list (AML) containing 562 aircraft models. The compact and cost-effective G5 delivers exceptional performance and reliability as a standalone primary source for aircraft attitude or turn coordination information while also displaying secondary information such as airspeed, altitude and more. Availability of this STC is representative of the Federal Aviation Administration’s (FAA) initiative to encourage and permit specific enhancements to aircraft in an effort to improve pilot situational awareness among the existing general aviation fleet.
Bringing Innovative, Cost-effective Technology to Thousands of GA Aircraft
The G5 for certificated aircraft is approved for installation as a replacement for the aircraft’s primary attitude indicator or turn coordinator via a Garmin-held STC for hundreds of certificated fixed-wing aircraft models. Valid for flight under VFR and IFR conditions, the G5 electronic flight instrument is an economical upgrade for thousands of aircraft owners who are seeking an electronic attitude indicator with greater dependability and internal redundancy over mechanical gyro-driven flight instruments.
Greater Reliability and Increased Situational Awareness
Boasting a bright, 3.5-inch sunlight-readable liquid crystal display (LCD), the G5 is approved as a primary source for aircraft attitude or turn coordination information and secondary source for altitude, airspeed and vertical speed in a single instrument. Installation is simple and easy as the G5 integrates with the aircraft’s existing pitot/static system to display attitude, airspeed, altitude, vertical speed, slip/skid, turn rate, configurable V-speed references, barometric setting and selected altitude as well as visual alerts upon arriving at the pre-selected altitude. GPS-based track and groundspeed information is also displayed. A dedicated rotary knob also allows for easy adjustments to barometric pressure setting as well as altitude and ground track bugs.
Seamless Installation
Suitable for installation in place of a standard 3-1/8-inch (79.4 mm.) flight instrument, G5 measures 3-inches in depth and includes a back-up battery so it easily integrates into a wide range of aircraft. Installation is further simplified as the G5 needs only power, ground, pitot/static inputs and a GPS input from an approved navigator. The STC also includes interface
approval to many common GPS antennas if an approved GPS output is not available in the aircraft. As part of the STC, the G5 for certificated aircraft includes a back-up battery with up to a four-hour power reserve. Pilots can easily reference battery status in the upper left-hand corner of the display. An STC permission letter will be granted for each aircraft in
which the G5 for certificated aircraft is installed. To retrieve this STC letter, dealers will need to redeem the single-use registration code included in the standard kit by following the steps outlined on an information card.