Traffic Advisory Sistem TAS605A (TAS605A Processor, Antenna, XPDR Coupler)

Traffic Advisory Sistem TAS605A (TAS605A Processor, Antenna, XPDR Coupler)

Traffic Advisory Sistem TAS605A (TAS605A Processor, Antenna, XPDR Coupler)

Prezzo:
13.665,23 €
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AAN3274
13.665,23 €

Descrizione

Traffic Advisory Sistem TAS605A (TAS605A Processor, Antenna, XPDR Coupler)

PN: 850-00215-001

I sistemi di Traffic Advisor Dual-Antenna di Avidyne, con funzione VeriTAS, offrono un rilevamento del traffico ad alte prestazioni e a prezzi accessibili per aerei di aviazione generale.

Serie TAS-A, nuovo standard

I Traffic Advisory Systems (TAS) si basano sulla tecnologia originariamente sviluppata per il traffico aereo di categoria “allarme e sistemi anticollisione (TCAS)”. Con la nuova serie TAS-A Dual-Antenna, Avidyne offre tre diversi sistemi TAS (TAS605A, TAS615A e TAS620A), su misura in base al tipo di aeromobile. Questi sistemi TAS-A ricchi di funzionalità sono certificati TSO e superano le prestazioni di molti sistemi stabilendo un nuovo standard per la sorveglianza del traffico.

Dual-Antenna

I sistemi TAS-A di Avidyne Dual-Antenna rilevano gli altri velivoli in modo più rapido e preciso, evitando così sorprese a causa degli effetti di ombreggiamento che si possono verificare in caso di utilizzo di antenna singola. Utilizzando le antenne direzionali (antenna superiore e inferiore), i sistemi TAS-A comunicano attivamente con gli altri velivoli, fornendo avvisi acustici e visivi tempestivi e fornendo una posizione precisa.

ADS-B

ADS-B, "Automatic Dependent Surveillance-Broadcast", è una tecnica di sorveglianza per il controllo del traffico aereo implementata negli Stati Uniti (e in altri paesi). Con ADS-B, un velivolo equipaggiato appropriatamente determina la propria posizione utilizzando un sistema di posizionamento globale (GPS) e trasmette periodicamente questa posizione e altre informazioni rilevanti alle stazioni terrestri in modo che queste informazioni possano essere usate da parte del Controllo del traffico aereo (ATC) e da altri aeromobili con l'apparecchiatura "ADS-B In". ADS-B è automatico, non è richiesta alcuna azione da parte del pilota e dipende da tutti gli aeroplani che dispongono di un'apparecchiatura compatibile (ADS-B Out) che trasmette le loro informazioni sulla posizione e sulla velocità. Può essere utilizzato su diverse tecnologie di Datalink, ma i due più discussi sono Mode-S Extended Squitter (1090 ES) e Universal Access Transceivers (UAT). L'ADS-B fornisce informazioni accurate e aggiornamenti frequenti agli utenti dello spazio aereo e ai controllori e ha lo scopo di migliorare l'uso dello spazio aereo per una maggiore sicurezza.

Visualizza il traffico TAS-A su qualsiasi display

I sistemi TAS-A Dual-Antenna forniscono avvisi sul traffico visualizzabili sui display di oltre 15 produttori, inclusi gli MFD Avidyne Entegra, MHD e EX-Series, Garmin G1000 e 400/500-Series, Honeywell KMD250/550/850, Sandel, Chelton, Avalex e molti altri.

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Avidyne’s dual-antenna TAS-A Series ADS-B-capable Traffic Advisory Systems, featuring VeriTAS™ bring affordable high-performance active-surveillance traffic detection to the flight decks of general aviation aircraft.

TAS-A Series Set a New Standard

Traffic Advisory Systems (TAS), which are based on the technology originally developed for air-transport category traffic alert and collision avoidance systems (TCAS), have been available for general aviation aircraft for several years, but have been cost-prohibitive for many owner-flown aircraft. Until now.

With the new dual-antenna TAS-A Series, Avidyne offers three different TAS systems (TAS605A, TAS615A and TAS620A more), tailored for the type of aircraft you fly. These feature-rich, value-priced TAS-A systems are fully TSO certified, surpassing the performance capabilities of many higher-cost traffic systems and setting a new standard for active-surveillance traffic capability and affordability.

Dual Antennas simply perform better

Avidyne's dual-antenna TAS-A Systems detect other aircraft sooner and more accurately, so you avoid surprises due to the shadowing effects inherent with single-antenna systems. Using top and bottom directional antennas, TAS-A systems actively interrogate other aircraft, providing timely audible and visual alerts with the precise location of conflicting traffic. The dual-antenna TAS-A Series provides full-time protection and higher performance. Because when it comes to safety, you want to see the whole picture.

About ADS-B

ADS-B, which stands for “Automatic Dependent Surveillance-Broadcast,” is a new surveillance technique for air traffic control being implemented in the United States (and other countries). With ADS-B, an appropriately-equipped aircraft determines its own position using a WAAS-capable global positioning system (GPS) and periodically broadcasts this position and other relevant information to ground stations for use by Air Traffic Control (ATC) and to other aircraft with “ADS-B In” equipment for display on compatible on-board multi-function displays. ADS-B is automatic in that no pilot or controller action is required for the information to be issued, and it is dependent on all airplanes having compatible equipment (ADS-B Out) that transmits their position and velocity information. A DS-B can be used over several different datalink technologies, but the two most discussed are Mode-S Extended Squitter (1090 ES) and Universal Access Transceivers (UAT). ADS-B provides accurate information and frequent updates to airspace users and controllers, and is intended to improve the use of airspace, reduce ceiling and visibility restrictions, improve surface surveillance, and enhance safety.

View TAS-A traffic on virtually any display

The dual-antenna TAS-A systems provide traffic advisories on the displays of more than 15 manufacturers, inculding Avidyne's Entegra, MHD and EX-Series MFDs, Garmin G1000 and 400/500-Series, Honeywell KMD250/550/850, Sandel, Chelton, Avalex, and many more.

 

Specifications (Processor)

Dimensions

Width: 7.25" (184mm)

Height: 3.10" (79mm)

Depth: 11.68" (297mm)

Weight

6.8 lbs (3.08 kg)

TSO Compliance

TSO-C147 Traffic Advisory System (TAS)

Displays

5.5” Diagonal (FlightMax EX500)

616×350 pixels

65,535 colors

Ultrabright sunlight readable

Extra-wide viewing angle

Power Requirements (Max)

2.90 Amps @ 14VDC

1.55 Amps @ 28VDC

Operating Environment

DO 160D To 50,000 ft.

-20°C to +55°C Operating

+70°C Short Term Extra

Cooling

None required

 

Specifications (Antenna)

Dimensions

Width: 3.24" (82mm)

Height: 2.76" (70mm)

Depth: 5.14" (131mm)

Weight

1.6 lbs (0.77 kg)

TSO Compliance

TSO-C147 Traffic Advisory System (TAS)