14:00/18:00
Sab 8:30/12:30
info@northair.it
Garmin ha annunciato un nuovo sistema intuitivo e semplice da installare per una maggiore sicurezza: l' angolo di attacco ( AOA ) per gli aeromobili dell'aviazione generale. Il sistema comprende:
il nuovo indicatore GI 260 AOA, 010-01287-00
GAP 26 angolo di attacco del tubo di Pitot, 010-01074-00
GSU 25 Air Data Computer, 010-01071-00
GSU 25 Connector Kit, 011-03002-03
E' progettato per una rapida comprensione di AOA durante le fasi più critiche del volo e offre avvisi acustici in caso di una situazione ad alto carico di lavoro. Questo nuovo Sistema incontra la recente iniziativa della FAA di ampliare l'adozione dell'Angolo di Attacco sul Display per migliorare la sicurezza. Garmin porta questa tecnologia non solo su Aerei militari e Commerciali, ma anche su Aeromobili dell'Aviazione Generale, ad un prezzo alla portata di tutti.
L'angolo di Attacco offre una visualizzazione precisa dell'Angolo tra l'ala e il flusso d'aria in arrivo. Il Sistema fornisce AOA ai piloti un indicazione che viene visualizzata a margine utilizzando una combinazione di colori e simboli per aiutare il pilota ad interpretare con maggiore facilità le informazioni. Quando si avvicina uno stallo imminente, l'Indicatore GI 260 AOA offre ai di piloti un avviso acustico e visivo progressivo.
Il Sistema AOA dovrebbe diventare disponibile per l'installazione Aereomobili dell'Aviazione Generalea breve. I vari pacchetti sono disponibili per ospitare la tensione appropriata di Aeromobili e l 'opzione per una sonda riscaldata.
****************************************************************************************************
Garmin is announcing a new, intuitive, safety-enhancing, and simple to install, angle of attack (AOA) system for general aviation aircraft. The system is comprised of the new GI 260 AOA indicator, GAP 26 angle of attack pitot, and GSU 25 air data computer. The GI 260 is designed for quick, at-a-glance understanding of AOA during the most critical phases of flight and offers audible alerts in the event of a high-workload situation. This new system supports the FAA’s recent initiative to broaden adoption of Angle of Attack displays to improve safety. And Garmin brings this safety enhancing technology, typically only found on military and commercial aircraft, to general aviation aircraft, all at a price within reach.
Angle of attack offers a precise display of the angle between the wing and the oncoming flow of air. The AOA system provides pilots with a visualized indication of the margin leading to a stall using a combination of colors and chevrons to help the pilot easily interpret the information. When approaching an impending stall, the GI 260 AOA indicator offers pilots progressive audible and visual alert as the aircraft nears the critical angle of attack. Unlike a lift reserve indicator, the AOA system uses industry-leading normalized AOA technology, providing superior performance throughout all phases of flight.
The AOA System is expected to become available for installation in general aviation aircraft in the 3rd quarter. Various packages are available that accommodate the appropriate aircraft voltage and the option for a heated probe. Additionally, the GI 260 AOA indicator is available as an option for G3X and is expected to become available in the 2nd quarter.