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DFC90 Digital Autopilot Flight Computer per Cirrus SR2X
PN: 850-00170-000
Avidyne’s DFC90 Attitude-Based Digital Autopilot migliora la precisione del volo e permette una maggiore sicurezza del velivolo.
L' autopilot DFC90 per Cirrus SR20/SR22 è compatibile con Entegra PFD o con Aspen EFD1000 Pro PFD di Avidyne.
L' autopilot DFC90 per Beech Bonanza è compatibile con 25 modelli dell'Aspen EFD1000 Pro ( 35-33, 35-A33, 35-B33, 35-C33, 35-C33A, E33, E33A, E33C, F33, F33A, F33C, G33, H35, J35, K35, M35, N35, P35, S35, V35, V35A, V35B, 36, A36 and A36TC).
L' autopilot DFC90 per Cessna 182 è compatibile con 16 modelli dell'Aspen EFD1000 Pro (182E, 182F, 182G, 182H, 182J, 182K, 182L, 182M, 182N, R182N, 182P, 182Q, 182R, 182S, 182T, and the R182).
L’DFC90 è Plug&Play con STEC55X e gli autopiloti della serie STEC30/50/60-2/65 possono anche essere sostituiti.
L’Autopilot DFC90 aggiunge precisione ad un sistema di controllo del volo basato su Attitude e Innovazione. IDFC90 ha tutte le modalità standard di funzionamento verticale e laterale di un Autopilot a turbina, tra cui Flight Director (FD), Altitude Hold (ALT), Airspeed Hold (IAS), Vertical Speed Hold (VS), Heading (HDG) e Navigazione (NAV, APPR, LOC / GS, GPS).
I clienti che eseguono l'aggiornamento da STEC 55X noteranno importanti miglioramenti delle prestazioni e delle funzionalità, tra cui:
Attitude-Based - Stabilità notevolmente. Migliorata grazie all'uso dei dati di assetto per controllare i circuiti di controllo interni dell'autopilota. Questo è particolarmente evidente e importante quando si insegue un ILS in condizioni ventose.
EP® - Avidyne's Envelope Protection. Previene gli stalli e l'alta velocità indotti dall'autopilota, che in precedenza sono state un fattore importante per gli incidenti di GA, quando il pilota automatico è impegnato. L'EP fornisce anche avvertimenti visivi e vocali al pilota.
EA® - Avidyne’s Envelope Alerting. I margini di sollevamento e di velocità disponibili vengono calcolati costantemente in background, fornendo avvisi visivi e acustici al pilota quando l'aereo si avvicina ai normali parametri di volo, anche quando l'autopilota è spento.
“Straight & Level” Button - Recupera l'aereo da atteggiamenti insoliti. Sostituisce la modalità pilota automatico e livella l'aereo sia in pendenza che in rotazione da un'ampia gamma di attitudini di cattura per una misura aggiuntiva di sicurezza. Il pulsante S & L offre una maggiore tranquillità.
Indicated Airspeed Hold (IAS) - La nuova modalità verticale include un Airspeed Knob dedicata e un nuovo Airspeed bug sul PFD. Fornisce cambi di livello di volo a velocità costante.
Enhanced Fight Director - Questa funzione migliora notevolmente la capacità di avvicinarsi alla modalità Hand-fly.
Synchronized Heading Bug - Se si ruota la manopola di direzione a destra di 270 gradi è possibile che l'autopilota esegua una rotazione tale. Ci sono molti altri miglioramenti, come una Vertical Speed Knob dedicata, modalità di mantenimento dell'inclinazione, ampio coinvolgimento dell'autopilota, annunci aggiuntivi in PFD 8.0, un pulsante GPSS dedicato, la selezione automatica del Back Course Approach, più annunci ecc..
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Avidyne’s DFC90 Attitude-Based Digital Autopilot enhances precision of flight and improves safety for your aircraft.
The DFC90 autopilot is certified with the Avidyne Entegra PFD or the Aspen EFD1000 Pro PFD in the Cirrus SR20 and SR22.
The DFC90 autopilot is certified with the Aspen EFD1000 Pro in 25 models of the Beech Bonanza including the 35-33, 35-A33, 35-B33, 35-C33, 35-C33A, E33, E33A, E33C, F33, F33A, F33C, G33, H35, J35, K35, M35, N35, P35, S35, V35, V35A, V35B, 36, A36 and A36TC.
DFC90 is certified with the Aspen EFD1000 Pro in 16 models of the Cessna 182 Skylane Series including the 182E, 182F, 182G, 182H, 182J, 182K, 182L, 182M, 182N, R182N, 182P, 182Q, 182R, 182S, 182T, and the R182.
DFC90 is plug & play with the STEC55X, and STEC30/50/60-2/65 series autopilots may also be replaced by a DFC90 under these STCs.
The DFC90 adds the precision of an attitude-based flight control system and Avidyne’s innovative, safety-enhancing EP® capability.
The DFC90 has all the standard vertical and lateral modes of operation of a turbine-class autopilot system, including Flight Director (FD), Altitude Hold (ALT), Airspeed Hold (IAS), Vertical Speed Hold (VS), Heading (HDG), and Navigation (NAV, APPR, LOC/GS, GPSS).
Customers upgrading from the STEC 55X will notice several major performance and feature improvements including:
Attitude-Based - Greatly improved stability due to the use of attitude data to control the autopilot inner control loops. This is particularly evident and important when tracking an ILS to minimums in windy conditions.
EP® - Avidyne’s Envelope Protection. Prevents autopilot-induced stalls and overspeeds—which have previously been a major contributing factor in GA accidents—when the autopilot is engaged. EP also provides visual and aural warnings to the pilot.
EA® - Avidyne’s Envelope Alerting. Available lift and speed margins are calculated constantly in the background, providing visual and aural warnings to the pilot when the aircraft is nearing its normal flight parameters, even when the autopilot is off.
“Straight & Level” Button – Recovers the aircraft from unusual attitudes. Overrides all autopilot modes and levels the aircraft in both pitch and roll from a wide range of capture attitudes for an added measure of safety. S&L button provides added peace of mind—especially for non-pilot in right seat (i.e. Cirrus Parachute).
Indicated Airspeed Hold (IAS) - New vertical mode includes a dedicated Airspeed knob and a new airspeed bug on the PFD. Provides constant speed flight level changes.
Enhanced Fight Director capability of the DFC90 is vastly improved and greatly improves the ability to hand-fly approaches.
Synchronized Heading Bug – With the DFC90, turns are commanded in correlation with the spin of the heading knob. In other words, you can make the autopilot do a right-hand 270 degree turn if you spin the heading knob right 270 deg.
There are many other improvements, such as a dedicated Vertical Speed knob, pitch hold mode, wide autopilot engagement, additional annunciations in PFD 8.0, a dedicated GPSS button, automatic Back Course Approach selection, multiple color annunciations to indicate armed and active states, intercept mode annunciations, and Avidyne’s hallmark ease of use.
Specifications
Dimensions
Width: 6.25" (159mm)
Height: 1.5" (38mm)
Depth: 10.6" (279mm)
Weight
2.02 lbs (0.92 kg)