G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, HSI con GAD 29B Kit

G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, HSI con GAD 29B Kit
  • G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, HSI con GAD 29B Kit
  • G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, HSI con GAD 29B Kit
  • G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, HSI con GAD 29B Kit

G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, HSI con GAD 29B Kit

Prezzo:
€ 3.189,57
Listino:
Risparmi:
(%)
Codice
Prezzi
Disponibilità
Quantità
AAN2978
€ 3.189,57

Descrizione

Il kit comprende:

G5 Electronic Flight Instrument

Backup Battery

GMU 11 Magnetometer

GAD 29 GPS Nav. Interface Adapter

Install Kits for G5, GMU 11 & GAD 29

STC Permission Letter Redemption Card

 

Garmin è lieta di annunciare lo strumento di volo elettronico G5 per essere installato come un giroscopio di sostituzione direzionale (DG) o indicatore di situazione orizzontale (HSI) di aeromobili dell'aviazione generale ad ala fissa omologati. Quando è accoppiato con Select VHF Nav/Comms o navigatori GPS, il G5 può essere considerato primario per la visualizzazione magnetica, VOR / LOC guidance e/o di orientamento GPS, così come la distanza e groundspeed. L'installazione di doppi strumenti di volo elettronico G5 può anche eliminare la dipendenza da un sistema di aspirazione incline a malfunzionamenti. L' approvazione di installazione verrà realizzata tramite un aggiornamento aggiuntivo al certificato G5 (STC) con un elenco completo modello approvato (AML) che contiene più di 600 modelli di aerei individuali. Questa approvazione sarà inizialmente con la FAA, mentre l'approvazione EASA dovrebbe seguire a breve. Si noti che l'approvazione EASA per il G5 Certificato sarà fatta come indicatore di assetto.

 

Display moderno e conveniente

Dotato di un display luminoso da 3,5”, leggibile alla luce solare e dotato di cristalli liquidi (LCD), lo strumento di volo elettronico G5 sarà approvato per l'installazione al posto del velivolo DG / HSI esistente tramite uno STC Garmin-detenute per centinaia di modelli di aerei ad ala fissa certificati, utilizzando il nuovo GMU 11.. Una manopola dedicata permette ai piloti di selezionare facilmente e regolare corso e fanno voce le selezioni di bug. Adatto all'installazione in un foro standard 3-1 / 8” , (79 mm), le misure del G5 sono 3” (76 millimetri) in profondità con la batteria di back-up in modo che possa essere facilmente integrato in una vasta gamma di aeromobili. Lo strumento di volo elettronico G5 è anche approvato per il volo in condizioni VFR e IFR, offrendo un aggiornamento economico per migliaia di proprietari di aeromobili. Si prega di notare che il G5 per il Certificated Aircraft AML STC non include il supporto per le interfacce pilota automatico.

 

Se collegato con un GPS...

Quando accoppiato con il GTN ™ 650/750, GNS ™ 430W / 530W o con navigatori non WAAS-GNS 430/530 tramite il GAD ™ 29 e il GMU 11, G5 sarà approvato come fonte primaria per visualizzare verticalmente e in orizzontale dati GPS / VOR / LOC quando disponibili così come groundspeed e la distanza dalla tappa successiva. Accoppiato con la GNC® 255 o con la radio SL 30 Nav/ Comm tramite il GMU 11, il G5 sarà approvato come fonte primaria per visualizzare lateralmente e verticalmente la deviazione, naturalmente quando disponibile. Inoltre, un singolo magnetometro è in grado di fornire informazioni di direzione magnetica per 2 strumenti di volo G5 contemporaneamente.

 

Dual G5

Lo strumento di volo elettronico G5 offre una vasta gamma di opzioni di configurazione con la stessa affidabilità associata ad un moderno strumento di volo elettronico. Fino a 2 display G5 possono essere incorporati in un unico pannello in diverse combinazionii, compreso l'atteggiamento, DG / HSI. Nelle installazioni doppie, un G5 secondario può tornare a visualizzare le informazioni di assetto nel caso improbabile di un guasto nel G5 primario. Un menu pilota selezionabile sul G5 DG / HSI consente la selezione manuale e l'interscambio tra l'indicatore di assetto e la visualizzazione DG / HSI. Ogni G5 include una batteria di 4 ore di back-up da utilizzare in caso di guasto del sistema elettrico dell'aereo. Nelle configurazioni Dual G5, i clienti ricevono doppi ADAHRS e batterie doppie di back-up, che offrono ridondanza migliorare e maggiore sicurezza.

 

****************************************************************************************************

Garmin is pleased to announce the G5 electronic flight instrument for installation as a replacement directional gyro (DG) or horizontal situation indicator (HSI) in type-certificated fixed-wing general aviation aircraft. When paired with select VHF Nav/Comms or GPS navigators, the G5 can be considered primary for displaying magnetic heading, VOR/LOC guidance and/or GPS course guidance as well as distance and groundspeed. The installation of dual G5 electronic flight instruments can also eliminate the dependency on a failure-prone vacuum system in aircraft for attitude and heading information. Installation approval will be accomplished via an update to the G5 supplemental type certificate (STC) with a comprehensive approved model list (AML) containing more than 600 individual aircraft models. This Approval will initially be with the FAA with EASA approval expected to follow soon. Note the EASA approval for the Certified G5 as a Primary Attitude indicator has already been received.

 

Replace a Legacy DG with an Affordable, Modern Glass Solution

Featuring a bright, 3.5” sunlight readable liquid crystal display (LCD), the G5 electronic flight instrument will be approved for installation in place of the aircraft’s existing DG/HSI via a Garmin-held STC for hundreds of certificated fixed-wing aircraft models. Utilizing the new GMU 11 magnetometer (pictured left), the G5 electronic flight instrument displays magnetic heading. A dedicated rotary knob allows pilots to easily select and adjust course and make heading bug selections. Suitable for installation in place of a standard 3-1/8” (79 millimeters) flight instrument, the G5 measures 3” (76 millimeters) in depth with the back-up battery so it can easily be integrated into a wide range of aircraft. The G5 electronic flight instrument is also approved for flight under VFR and IFR conditions, offering an economical upgrade for thousands of aircraft owners. Please note that the G5 for Certificated Aircraft AML STC does not include support for autopilot interfaces.

 

Connect a GPS Navigator for HSI Functionality

When paired with the GTN™ 650/750, GNS™ 430W/530W or non-WAAS GNS 430/530 navigators via the GAD™ 29 (pictured right) and GMU 11, the G5 will be approved as a primary source to display vertical and lateral GPS/VOR/LOC course deviation when available as well as groundspeed and distance to the next waypoint. In a G5 configuration paired with the GNC® 255 or SL 30 Nav/Comm radio via the GMU 11, the G5 will be approved as a primary source to display lateral and vertical course deviation when available. Additionally, a single magnetometer is capable of supplying magnetic heading information to 2 G5 electronic flight instruments simultaneously.

 

Dual G5 Installation Options Offer Added Redundancy

The G5 electronic flight instrument offers a wide range of flexible panel configuration options along with the reliability associated with a modern electronic flight instrument. Up to 2 G5 displays can be incorporated into a single aircraft panel in several approved combinations, including the attitude, DG/HSI or turn coordinator positions. In dual installations, a secondary G5 can revert to display attitude information in the unlikely event of a failure in the primary attitude indicator position. A pilot-selectable menu on the G5 DG/HSI enables the manual selection and interchange between the attitude indicator and DG/HSI display. Each G5 for certificated aircraft includes a 4-hour back-up battery for use in the event of an aircraft electrical system failure. In dual G5 configurations, customers receive dual ADAHRS and dual back-up batteries, offering safety-enhancing redundancy.

 

Simili

  1. 1
    Efis Garmin G5 Electronic Flight Instrument, Unit Only
    Codice: AAN2436
    Prezzo:
    € 1.384,10
  2. 2
    Pacchetto Autopilota Efis Garmin G5, + 2 servi GSA28 + centralina AP GMC305 + cablaggi
    Codice: AAN3109
    Prezzo:
    € 4.450,55
  3. 3
    G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, Standard Kit
    Codice: AAN2756
    Prezzo:
    € 2.402,67
  4. 4
    G5 Electronic Flight Instrument for Certificated Aircraft, DH/HSI Kit
    Codice: AAN2977
    Prezzo:
    € 2.680,18
  5. 5
    Kit, G5 for Non-Certified Aircraft
    Codice: AAN2987
    Prezzo:
    € 1.717,54