GDL 82, GPS, Standard

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GDL 82, GPS, Standard

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€ 1.911,01
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AAN3334
€ 1.911,01

Descrizione

GDL 82, GPS, Standard

Soluzione ADS-B "Out" ADS-B economica e facile da installare

È stato progettato un Datalink ADS-B "Out" piccolo e leggero che possa funzionare con il transponder esistente.

L'uscita UAT (Universal Universal Access) a 978 MHz consente agli aeromobili di operare in uno spazio aereo controllato degli Stati Uniti inferiore a 18.000'.

La tecnologia AutoSquawk permette di sincronizzarsi automaticamente con il transponder già esistente nel tuo aereo.

Include la sorgente di posizione GPS WAAS integrata (solo per riferimento ADS-B).

Per la privacy in volo, è possibile impostare una modalità anonima per mascherare l'ID dell'aeromobile dalla visualizzazione sul display del traffico ADS-B "In" di altri aeromobili.

Tutti gli aeromobili che operano nello spazio aereo statunitense controllato dovranno essere dotati della tecnologia ADS-B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast) "Out" entro la fine dell'anno 2019. ADS-B è progettato per migliorare la sicurezza del volo rendendo il velivolo visibile in tempo reale all'ATC e ad altri aerei dotati di ADS-B che operano nelle vicinanze. GDL 82 offre una soluzione intelligente basata su UAT che si collega con il tuo transponder Modo A/C o con la tua antenna per fornire la capacità necessaria per operare al di sotto dello spazio aereo di classe A (18.000 ') negli Stati Uniti. Se stai cercando un modo conveniente per mantenere il tuo aereo in volo e in conformità con le normative, il nostro collegamento dati GDL 82 potrebbe essere la risposta!

WAAS integrato

Le precise informazioni sulla posizione GPS necessarie per soddisfare i requisiti di ADS-B possono essere fornite o dal sistema di navigazione WAAS compatibile che potresti già avere nel tuo pannello - o da GDL 82 utilizzando il ricevitore GPS WAAS integrato e l'antenna GPS inclusa. Il datalink trasmette quindi queste informazioni alla rete delle stazioni di terra e ad altri velivoli dotati di ADS-B "In". Trasmettendo sulla frequenza UAT a 978 MHz fornita per aeromobili a volo più basso nello spazio aereo degli Stati Uniti, il GDL 82 rispetta perfettamente i protocolli ATC. Il sistema ADS-B fornisce ai controller di terra aggiornamenti notevolmente più rapidi rispetto ai radar tradizionali e trasmette queste informazioni sia ai piloti dotati di ADS-B che alle ATC.

Single-entry Codice Squawk

Il sistema ADS-B richiede che la sorgente ADS-B "Out" emetta lo stesso codice del tuo transponder.

Il GDL 84H dispone di AutoSquawk integrato e brevettato che si sincronizza automaticamente con il codice squawk del transponder integrato e quindi ritrasmette il segnale attraverso l’antenna del transponder. Non solo fornisce i dati di ADS-B “Out”, ma consente anche di soddisfare i nuovi regolamenti senza la necessità di costosi aggiornamenti del sistema di controllo o dei transponder. Pertanto, GDL 84 lavora in background per rendere l'immissione del codice semplice e veloce.

Vuoi volare con l'anonimato?

Ci sono piloti che vogliono mantenere le loro identità lontane dagli schermi del traffico di altri aerei dotati di ADS-B "In". Il GDL 82 e la sua tecnologia UAT possono consentire questa ulteriore misura di sicurezza dell'identità con "Modalità anonima". La maggior parte dei dispositivi ADS-B convenzionali sono progettati per trasmettere il numero ICAO del tuo velivolo - un discreto "codice esadecimale" assegnato dalla FAA in seguito a registrazione come parte del tuo velivolo certificato. Se stai volando su VFR, tuttavia, puoi impostare GDL 82 per mascherare l'ID del tuo aereo da trasmettere ad altri ricevitori ogni volta che il codice squawk del tuo transponder è impostato su 1200. La ATC può ancora tracciarti con precisione, ma il tuo GDL 82 semplicemente non trasmetterà il numero del tuo velivolo ad altri piloti nello spazio aereo.

 

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Low-cost, Easy-to-install ADS-B “Out” Solution

Small, lightweight ADS-B “Out” datalink designed to work with your existing transponder

978 MHz universal access (UAT) output enables aircraft to operate in controlled U.S. airspace below 18,000'

Uses AutoSquawk technology to automatically sync with the existing transponder in your aircraft

Includes built-in WAAS GPS position source (for ADS-B reference only)

For inflight privacy, an Anonymous mode can be set to mask your aircraft ID from displaying on other aircraft’s ADS-B “In” traffic display

For U.S. aircraft owners seeking the simplest, most cost-efficient way to meet the basic requirements for ADS-B “Out” equipage, our GDL 82 datalink offers a money-saving solution. It’s a nonintrusive, easy-to-install datalink device that is designed to work with your existing Mode A/C transponder and transponder antenna, enabling you to meet ADS-B “Out” requirements with a minimum of cost, downtime and disruption to your panel.

Under the provisions for NextGen ATC implementation, all aircraft operating in controlled U.S. airspace will need to be equipped with Automatic Dependent Surveillance – Broadcast (ADS-B) “Out” technology before end-of-year 2019. Systemwide, ADS-B is designed to enhance the safety of flight by making your aircraft visible in real time to ATC and to other ADS-B equipped aircraft operating in your vicinity. GDL 82 offers a smart, no-hassle, UAT-based solution that connects with your existing Mode A/C transponder/antenna cabling to provide the capability needed for operation below Class A airspace (18,000') over the U.S. If you’ve been waiting and weighing your options in hopes of finding a value-priced way to keep your aircraft flying with compliant ADS-B, our GDL 82 datalink could well be the answer you’ve been looking for.

Built-in WAAS Completes the Solution

The precise GPS position information needed to meet the requirements of ADS-B can be provided either by the compatible WAAS navigation system that you may already have in your panel — or by GDL 82 using its built-in WAAS GPS receiver and the included GPS antenna. The GDL 82 datalink then broadcasts this information to the ADS-B ground station network for relay to ATC and other ADS-B “In” equipped aircraft in your area. Transmitting on the 978 MHz UAT frequency provided for lower-flying aircraft in U.S. airspace, your GDL 82 works seamlessly with ATC protocols. The ADS-B reports provide ground controllers with considerably faster updates than traditional radar. And by simultaneously broadcasting this information to ADS-B “In” display-equipped pilots, the technology enables them to see essentially the same traffic picture for their location that ATC is watching on the ground.

Single-entry Squawk Code

The NextGen rules require that your ADS-B “Out” source must be able to squawk the same code as your transponder. GDL 82 will automatically synchronize with your onboard Mode A/C transponder for its squawk code and pressure altitude data and then transmit that data through its own datalink. Not only does this provide a single point of data entry for ADS-B “Out,” but it also allows you to meet the new regulations without the need for expensive control system or transponder upgrades. GDL 82 works in the background to make code entry fast and easy — while it’s helping to make your path to ADS-B compliance as simple, straightforward and cost-effective as it can possibly be.

Want to fly with anonymity?

There are private pilots. And then there are extra-private pilots who want to keep their identities off the traffic screens of other ADS-B “In” equipped aircraft (containing business competitors, perhaps?). GDL 82 and its UAT technology can allow for this extra measure of identity security with “Anonymous mode.” Most conventional ADS-B devices are designed to transmit your aircraft’s ICAO number — a discrete “hex code” assigned by FAA as part of your aircraft’s certificate of registration. If you’re flying VFR, however, you can have GDL 82 set to mask your aircraft’s ID from being transmitted to other receivers whenever your transponder’s squawk code is set to 1200. ATC can still track you with ADS-B precision. But your GDL 82 simply won’t transmit your aircraft’s N-number to other pilots in the airspace.