14:00/18:00
Sab 8:30/12:30
info@northair.it
GI-106B con Install Kit
Gi-106B è la versione rivisitata dei popolari GI-102A e GI-106A Course Deviation Indicators.
Il GI-106B fornisce ai clienti caratteristiche che sono immediatamente familiari, ma con diversi miglioramenti interni ed esterni.
Sostituendo i già esistenti GI-102A e GI-106A, il G106B incorpora un design migliore e nuove funzionalità.
Gli indicatori vengono nascosti dal quadrante dello strumento quando questo è spento o si trova in standby.
Inoltre, l'indicatore ad incandescenza GPS/NAV/VLOC è stato sostituito con uno a LED. Con la rimozione del complesso meccanismo interno elettromeccanico e dell'indicatore ad incandescenza il nuovo GI-106B fornisce una migliore affidabilità.
Gli utenti che desiderano sostituire le installazioni precedenti di GI-102A e GI-106A possono aggiornarle senza la necessità di modificare i cablaggi.
Per gli ordini del nuovo indicatore GI-106B si prevede di iniziare la spedizione nel primo trimestre del 2016. Il GI-102A e GI-106A saranno dismessi una volta i quantitativi restanti saranno esauriti.
***************************************************************************************************
GI-106 whit Install Kit
GI-106B is a redesigned version of the popular GI-102A and GI-106A Course Deviation Indicators. The GI-106B provides customers with features that are instantly familiar, but with several internal and external improvements.
Replacing the existing GI-102A and GI-106A, the GI-106B incorporates an enhanced design and new functionality. Indicator needles are now stored out of the Pilot’s view when not in use and when invalid; replacing the glideslope and NAV invalid flags. Additionally, incandescent GPS/NAV/VLOC mode annunciators and the “TO/FROM” flag have been exchanged for LED annunciators. With the removal of complex internal electromechanical subassemblies and incandescent bulbs, the new GI-106B provides improved reliability.
Existing users wishing to replace legacy GI-102A and GI-106A installations can upgrade without the need for changes to the pinout or the connection to existing GPS/NAV units. Customers who would have purchased a GI-102A will now purchase one common part number along with GI-106A customers, as the GI-106B stores the glideslope needle out of view if the glideslope signals are not connected. Orders for the new GI-106B indicator are expected to begin shipping in the first quarter of 2016. The GI-102A and GI-106A will be discontinued once remaining quantities are exhausted.