14:00/18:00
Sab 8:30/12:30
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PACCHETTO AUTOPILOTA 2 ASSI CON G5 GARMIN , COMPOSTO DA:
QTY 1 EFIS GARMIN G5 ( NON CERTIFIED KIT )
QTY 1 CENTRALINA AP GMC 507
QTY 2 SERVOCOMANDO DIGITALE GARMIN GSA 28
QTY 1 INSTALLATION KIT G5
QTY 1 INSTALLATION KIT GMC 507
QTY 2 INSTALLATION KIT GSA 28
QTY 1 CABLAGGIO COMPLETO AUTOPILOTA
QTY 2 RACCORDI ARIA PER G5
Descrizione sistema Efis:
Garmin è lieta di annunciare il G5, uno strumento di volo elettronico per experimental ( EAB ) e velivoli lightsport sperimentalI ( LSA ). Il G5, compatto e conveniente, offre prestazioni eccezionali ed affidabilità. Questo strumento serve sia come strumento di backup per il G3X o altri sistemi EFIS ™ , sia come display stand-alone di volo primario, con l'opzione autopilota da 1 asse a 3 assi. Dotato di un display da 3,5 pollici, luminoso, leggibile alla luce solare e a cristalli liquidi ( LCD) con GPS integrato, display attitude, pista suolo, altitudine , velocità al suolo , velocità verticale , slip / skid, deviazione (laterale ), deviazione verticale e inoltre incorpora una pagina dedicata HSI . Ancora più funzionalità sono disponibili se integrato con display G3X .In modalità autopilota, il G5 viene abbinato ai servi digitali brushless con frizione GSA28 ed alla centralina AP GMC305 o GMC 307.
Cockpit Integration
Il G5 offre ora ai proprietari di aeromobili EAB / LSA un percorso di costo-efficacia per aggiungere uno strumento di volo primario o di backup per i loro abitacoli , che combina le informazioni essenziali di volo su un display di facile lettura. Adatto per essere installato in un foro di strumento normale 3-1 / 8 pollici ( 79,4 millimetri ), il G5 può essere facilmente integrato in un Cockpit EAB / LSA. Una batteria opzionale con 4 ore di autonomia può essere inclusa nel G5 e fornire ai piloti sicurezza aggiuntiva in caso di guasto elettrico dell'aeromobile. Il G5 è uno strumento facile da installare, misura 3 pollici se abbinato con la batteria di backup e 2.1 pollici senza la batteria. Il G5 include un'antenna GPS, tuttavia è disponibile un'antenna GPS esterna.
Più funzionalità se abbinato con il G3X
Lo strumento di volo elettronico G5 completamente integrato funge da strumento di volo dissimile se abbinato con G3X e G3X Touch ™. Nel caso improbabile di un guasto G3X ADAHRS, il G5 raddoppia come fonte ADAHRS ridondante, fornendo i dati aria appropriati e informazioni in merito all'attittude e alla direzione. Un ulteriore funzionalità è la modalità di segnalazione autopilota che si può visualizzare sullo strumento G5 in caso di guasto del display del G3X. I clienti G3X possono anche sfruttare il magnetometro G3X esistente per le informazioni di bussola magnetica, eliminando la necessità di calibrare ed installare un magnetometro a parte. A seconda dell' illuminazione della cabina di guida, il display G5 si oscura automaticamente o si illumina indipendentemente dal G3X per garantire una migliore visualizzazione. Una manopola dedicata permette facili regolazioni dell'altitudine e della direzione, così come impostazioni di altitudine barometrica, che si sincronizza automaticamente con il G3X o con il G3X Touch.
Semplice, autonomo Instrument Flight con pilota automatico
Per estendere ulteriolmente l'utilità di un display di backup standard, il G5 può essere accoppiato con i controllori della modalità pilota automatico GMC 307 o GMC 305 e con il servopilota GSA 28 funzionando come una soluzione pilota indipendente, offrendo una suite avionica semplice e conveniente. Inoltre, se accoppiato con un portatile Garmin come aera® 660 o aera 796/795, il portatile può essere facilmente collegato tramite la porta seriale. Con o senza display G3X, il G5 conserva la capacità di fornire funzionalità di backup o la capacità pilota automatico. Le modalità autopilota aggiuntive sono selezionabili dal GMC 307 e GMC 305, tra cui voce, rollio, altitudine attesa, velocità verticale e mantenimento della velocità relativa. Inoltre è supportata la modalità Level.
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Garmin is pleased to announce the G5 electronic flight instrument for experimental amateur-built (EAB) and light sport aircraft (LSA). The compact and cost-effective G5 delivers exceptional performance and reliability, serving as either a backup instrument to G3X™ or other EFIS systems or as a standalone primary flight display, with optional autopilot mode annunciation. Boasting a bright, 3.5-inch sunlight-readable liquid crystal display (LCD) with built-in GPS, G5 displays attitude, ground track, altitude, airspeed, groundspeed, vertical speed, slip/skid, course (lateral) deviation, vertical deviation and incorporates a dedicated HSI page. Even more capabilities are available when integrated with G3X glass flight displays. Additionally, the G5 can serve as part of a highly capable standalone autopilot solution when paired with compatible autopilot mode controllers and autopilot servos.
Seamless Cockpit Integration
The G5 now offers EAB/LSA aircraft owners a cost-effective path to add a primary or backup flight instrument to their cockpits, which combines essential flight information on an easy-to-read display. Suitable for installation in place of a standard 3-1/8-inch (79.4 mm) flight instrument, the G5 can easily be integrated into an EAB/LSA cockpit. An optional 4hour backup battery can be included with a G5 installation to provide pilots with added assurance in the event of an aircraft electrical failure. The easyto-install G5 flight instrument measures 3 inches in depth when paired with the backup battery and 2.1 inches without the battery. Installation is further simplified as the G5 incorporates pitot and static inputs that easily integrate with the aircraft’s existing pitot/static system. The G5 includes a built-in GPS antenna; however, an external GPS antenna is optionally available if needed.
Even More Capabilities when Paired with G3X™ Systems
The fully integrated G5 electronic flight instrument serves as a dissimilar flight instrument when paired with G3X and G3X Touch™ glass flight displays. In the unlikely event of a G3X ADAHRS failure, the G5 doubles as a redundant ADAHRS source, which can supply the appropriate air data, attitude and heading information to G3X displays. Further expanding its redundant capabilities, autopilot mode annunciation can also display on the G5 flight instrument in the event of a G3X display failure. G3X customers can also leverage the existing G3X magnetometer for heading information, alleviating the need to calibrate and install a separate magnetometer. Pilots who have configured airspeed bugs within their G3X system will notice the same airspeed configurations are displayed on the G5. Depending on ambient cockpit lighting, the G5 display automatically dims and brightens independently from G3X to ensure the display can be easily viewed in all lighting environments. A dedicated rotary knob allows for easy adjustments to altitude and heading bugs as well as barometric altitude settings, which automatically syncs with the G3X or G3X Touch flight displays.
Simple, Standalone Primary Flight Instrument with Autopilot
Further expanding the utility of a standard backup display, the G5 electronic flight instrument can be paired with the GMC 307 or GMC 305 autopilot mode controllers and GSA 28 autopilot servos to serve as a standalone autopilot solution, delivering a simple and cost-effective avionics suite. When paired with these systems, G5 displays autopilot mode annunciation alongside primary flight instrumentation. Additionally, if paired with a Garmin portable such as the aera® 660 or aera 796/795, the portable can easily be connected via the serial port on the G5 to allow the autopilot to couple laterally to a flight plan and vertically to a VNAV descent profile. With or without a G3X display, the G5 retains the capability to provide backup or standalone autopilot functionality, including the ability to fly coupled GPS approaches when paired with a compatible IFR navigator. Additional autopilot modes are selectable from the GMC 307 and GMC 305, including heading, pitch, roll, altitude hold, vertical speed hold and airspeed hold. Additionally, Level Mode is supported, which engages the autopilot to bring the aircraft to level flight.